Nyp mig tack!

Var borta på gymmet en sväng och pratade med kostrådgivaren Jenny. Har nu bokad tid för en kalipermätning!

Vad är nu det för nåt? Är antagligen din spontana tanke...

Här är en bra sammanfattning från PT Jespers hemsida


"Kalipern är en slags tång som mäter hudveckstjockleken (underhudsfett). Denna mätning visar klientens fettprocent och fettvikt. Jag använder mig av en 4-punktsmätning. Det vill säga framsida överarm (biceps), baksida överarm (triceps), under skulderblad (subscapulärt) samt ovanför höftkam (suprailiacalt). Med kalipermätningen följs förändringen av kroppsammansättningen."

Ska bli oerhört intressant att göra det här, önskar bara jag hade en refenrensmätning från innan jag började träna för 15 månader sen. Enligt Jenny får jag även reda på vart på kroppen jag har tendens att lägga på mig fett, om jag sover tillräckligt mycket m m.

Har tid bokad den 9/5 kl 14.00 - Fram tills dess är kolhydrater bannlysta och fullmatat schema med cardioträning.

Wish me Luck!

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: ViktoriaCaroline♡

jag äter inte frukost direkt när jag går upp.. Måste ut med hunden först och sådär

2012-04-25 @ 16:19:15
URL: http://viktoriacaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0