Oinspirerad

En timmes intensiv gymträning blev det ikväll med fokus på armar och axlar. Tyvärr genomfördes mestadelen av passet helt utan explosivitet och energi. Vissa dagar är det svårt att hitta rätta glöden, men huvudsaken är iallafall att det blir gjort.

Hade det inte varit för en annan kille som var där och tränade otroligt explosivt, hade jag garanterat gett upp efter en kvart. Han var bra draghjälp i många set och jag tackade honom efteråt för att han kämpat på. Körde sittande rodd som avslutning idag och laddade på mentalt inför sista set. Ipoden hade jag redan packat ner så jag förlitade mig på att gymmets egna musik skulle få igång mig. Vilken tabbe det blev - Just när jag ska börja dra kör Dr Alban igång en gammal dänga och min sista energi rann av mig ganska snabbt. Fattar inte riktigt vad dom tänker med när dom lägger till såna skitlåtar på en gymspellista.

Med no hasch hasch, no amfetamin nynnandes på repeat i skallen satte jag mig i bilen och åkte hem. Följde upp med en 45 minuters powerwalk tillsammans med älsklingen. En underbar sommarkväll där inte ens löven i trädtopparna så mycket som gjorde en tendens till att röra sig.

Nu blir det lite sedvanliga hushållssysslor innan det är dags att sussa kudden. Imorgon onsdag betyder endast tre dagar kvar innan det är dags för en välbehövlig semester.


Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0