Fullt fokus = Bloggen drabbad

Har varit lite dåligt med uppdateringar sista dagarna, men vad gör man åt att dygnets timmar är alldeles för få? Riktigt så illa är det kanske inte, har inte haft riktig lust att skriva bara. Sen går den energin jag har i kroppen till att göra bra ifrån mig på gymmet. En god vän och pepp-coach sa till mig innan jag började deffa att jag skulle förlora mycket kraft kommande period och även bli lite lättretlig. Han kunde inte haft mer rätt i sitt uttalande - jag är kanske inte den charmigaste killen alla dagar och tackar alla i min närhet för att ni står ut med mig.

Vad är deff? Hur går det då?

Deff är en period i träningen där du går ner i vikt (driver ut vätska) och blir hård i kroppen. Intaget av kalorier är minimalt och cardioträning ökas på rejält. Gällande styrkepassen har jag valt att köra lättare vikter och fler repetitioner, enbart för att underhålla kroppen.

Har nu kört hyggligt disciplinerat i 2 1/2 vecka (med undantag för ett par, tre slarvdagar)

Viktnedgång: Drygt 5kg
Midjemått: -2 cm

Mitt mål innan start var -4cm midjemått - Hoppas kunna nå det sista 1 1/2 veckan. Det är bara att kämpa på så gott det går. Då detta är min första deff nånsin är jag väldigt nöjd med resultatet så här långt.

Nu kanske ni tror att jag sitter hemma och gnagar på en gurka och inte äter nåt annat. Det är inte riktigt så det ser ut, utan jag äter god mat fast jag är noga med att hålla nere kalorier och kolhydrater.


Blir en hel del kött & grillade grönsaker - Något jag lätt kan äta varje dag utan att tröttna.

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Bra jobbat, lycka till med de sista centimetrarna!

2011-08-11 @ 13:18:14
URL: http://sofiaholgersson.blogg.se/
Postat av: Christine

Hoppas vi får se någon för och efter bild på hur du ser ut när du nåt ditt mål :) Och Lycka till!

Just nu har jag en skit tuff period på gymmet står bara still fast man vill att måtten ska krympa :(

2011-08-15 @ 20:44:51
URL: http://christine.spotlife.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0