Är kunskapen verkligen så låg?

Tidningar - TV - Internet! Oavsett media blir du till kväljningsgränsen överöst med så kallade goda råd.

 

Ligger just nu hemma och är sjuk (man får tycka lite synd om mig om man vill). I vilket fall som helst drog jag igång TV:n och vad är det första jag möts av? Jo, en brittisk kvinna som i stort sett enbart levde på chips. Ännu ett "Fattar du vad du äter"-program som för övrigt tar alldeles för stor plats i tablån. Det fick iallafall vara igång medans jag åt frukost och tanken som slog mig när jag lyssnade på en dialog ur högtalarna var:

Är verkligen folk i största allmänhet så jävla korkade rent ut sagt?

Denna kanske något generalliserande och hårda tanke bottnade att kvinnan på TV verkligen ville äta en välbalanserad kost, men frågade på största allvar om det gick att kombinera med sitt dagliga intag av chips.

All denna propaganda säljer givetvis som bäst nu när folk är som mest sårbara. Julen som för många inneburit ett konstant ätande och som följd till detta ett par bonuskilon kring midjan.

Se tidningen ovan - 16-veckor och sexpacket är ditt! Själv har jag tränat stenhårt och skött kosten i drygt 10 månader nu, men magrutorna lyser fortfarande med sin frånvaro. Mitt utgångsläge var ingen överdriven fettma, utan en liten kula skapad av intag av för mycket öl och slarv i största allmänhet.

Poängen med detta inlägget är att få er att förstå att det tar inte några veckor att nå sin drömkropp. Allt för många går till gymmet och köper ett årskort för dyra pengar, som sen blir liggandes i någon väska eftersom resultataten inte var dom önskade redan efter 2 månader.

Försök inte förändra allt på samma gång, då blir det ett tyngre misslyckande och du är snabbt tillbaks på ruta ett. Börja istället med att tänka på vad du äter - när du äter & hur mycket. Gå upp lite tidigare på morgonen och promenera i 45min. och du kommer märka en förändring i kroppen. När du sen känner dig redo, kontakta ett gym och boka in en provträning.

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0