Tända av från socker

Det märks i kroppen idag att jag vräkte i mig marängswiss igår. Försöker kompensera upp sockerbegäret med bananer och andra kolhydratkällor. Skafferiet har öppnats ett stort antal gånger i sökande efter något att stoppa i munnen.

Undersökningar visar att vi i snitt får i oss ca 45 sockerbitar / dag. Ett konstant intag där det långsamt skapas ett ovetandes beroende. Ta t ex en vanlig tallrik standard yoghurt, den innehåller lika mycket socker som ett dricksglas Coca Cola.

Inte konstigt att humöret går som en skenande berg och dal-banevagn hos vissa, som kanske inte fått äta på några timmar. Kanske är dom inte medvetna om det själva. Att irritationen som uppkommer kan bero på en sån enkel sak som socker.

Att predika är enkelt - sen att leva efter det är betydligt svårare. Dubbelmoralen hos mig är skyhög som t ex sockrar barnens pannkakor. Serverade dessutom lite fika nu - blev det frukt idag? Ehh, jag skyller på att jag gick och handlade när jag själv tänder av från begäret.

Ställ dig själv några frågor:
• Finns det socker i produkten?
• Står det socker i innehållsförteckningen eller något annat som verkar sött?
• Behöver du produkten eller kan du välja en mindre sötad eller helt osötad version?
• Finns det någon motsvarande produkt som inte innehåller socker som du kan byta till?
• Är du beredd att byta ut matvaran?
• Från och med när ska du i så fall byta ut den?

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: - - ♥ T H A I P I N N E N ♥ - -

sv; ja men precis, så skönt :D



Nu är det så att jag är med tävling/ansökan om ett sommarjobb. Men ska få så många röster som möjligt och den avslutas om några dagar så behöver all hjälp jag kan få!

så Skulle du snälla vilja rösta på mig på http://thebeachparty.se/sommarjobb/ :D Sök på Thrumberg så kommer jag upp . Klicka sen på like så är det klart!

det går super snabbt och skulle uppskattas jätte mycket!Du kommer självklart få en länk som tack!

Ber om ursäkt om du inte gillar sånt här eller om jag råkat skicka det här igen !

2012-04-22 @ 20:22:25
URL: http://thaipinnen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0