Nypremiär!

22 februari 2011 gjordes mitt sista inlägg i bloggen. Känner att det är nu dags att ta upp bloggandet igen, fast jag kommer inte lägga ner så många timmar som förr. Det värmer i hjärtat att några stycken fortfarande följer The Edge via Bloglovin & att det ibland trillar in en och annan kommentar på mailen. Tack kära läsare för ert tålamod.

Vad har då hänt sen sist?

Kan inte annat än att svara: -En himla massa!

Kan omöjligen göra en kort recension på ett enda inlägg, utan det får komma fram allteftersom. Hur som helst har jag lagt om min livsstil ganska radikalt. Från att mer eller mindre legat på soffan och tittat på film och druckit folköl - till att styrketräna sex dagar/vecka och äta GI (till 80%).

En del frågar varför?
Är det en ålderskris?

Jag svarar: -Det var dags!

Dags att utmana min kropp med något nytt. Ni som följt bloggen ett tag vet att jag är ganska envis och viljestark. Slutade med nikotin i september förra året och har så här långt inte ett enda återfall. Somliga anser att jag blivit besatt av träning/kost och att jag inte livsnjuter överhuvudtaget. Det är just det jag gör - njuter av livet i ett hälsosammare perspektiv.

Njuter av att känna den "kickback" som träningen ger mig - njuter av att fysiskt må så fantastiskt mycket bättre.

Träningen har blivit en naturlig del av min vardag och detta kommer givetvis att speglas här i min blogg framöver. Kategorin "Veckans öl" är numera ett minne blott och kanske ersätts av "Månadens tillskott" eller nåt liknande.


Önskar er alla en fortsatt härlig söndag - solen skiner utanför dörren - nu ska iallafall jag njuta lite av den!

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0