En gåva hjälper

Har precis tittat på The secret millionaire, där en okänd miljonär besöker olika eldsjälar och organisationer för att sen skänka en ansenlig summa pengar. Härligt att se dessa något överumplade människor när dom får veta hur det egentligen ligger till. Kanske är en del spel för galleriet enbart för att göra bra tv, men jag gillar i vilket fall som helst upplägget och programidén.

Jag hade gladeligen kunnat tänka mig att medverka i något liknande program, men det finns ett litet hinder. Jag saknar det som serien baseras på, nämligen att vara miljonär. Så jag tror jag fortsätter med mina små insamlingar här och var istället. För er som följt mig från min tidigare blogg vet att jag engagerat mig i både ActionAid och Barncancerfonden. Om alla därute kunde avvara en guldpeng i månaden skulle tusentals barn och vuxna i vår värld ha tillgång till rent vatten och en utbildning.

Jag kommer säkerligen starta fler insamlingar framöver och hoppas på er hjälp att hjälpa andra.

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: MODEMARTIN

Usch! Det blev filmen The tourist!

2011-01-11 @ 23:18:58
URL: http://www.modemartin.se
Postat av: vendela

jag är med dig och hjälper :)

2011-01-12 @ 08:10:18
URL: http://beautifulone.blogg.se/
Postat av: Catrin Rising

Stort tack för ditt stöd!

2011-02-02 @ 14:49:31
URL: http://www.actionaid.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0