Något stel idag

Dag tre av min nya livsstil har gett mig något stela ben måste jag erkänna. Är noga med att stretcha ut ordentligt efter mina träningspass, då jag inte är speciellt sugen på att dra på mig någon skada. Nu när jag enbart fokuserar på löpning (intervall) 5+5 & 10+10 min och totalt ca 50 minuter, funderar jag på hur många dagar / vecka jag kan utföra detta utan att kroppen tar ut sig?

Har inga känningar i benhinnor eller annat och jag är definitivt inte överviktig så belastningen på knän är inte speciellt stor. Skulle gladeligen konditionsträna 7 dagar / vecka som det känns just nu, enbart för att få upp flåset lite grann.

*Telefonsamtal*

Har precis pratat med en god vän gällande hur jag ska lägga upp träningen framöver. Intervallträning på löpbandet kommer bli 2 dagar - vila 1. Kommer antagligen promenera på vilodagen, men dock inte ta ut mig allt för mycket. Tack Lisa för tipsen - Vi ses på lördag.

Om två veckor är det dags att påbörja gymträning i form av maskinträning efter överenskommet program. Ska boka genomgång med instruktör för att på bästa sätt lägga upp min träning. Är sjukt taggad på att komma igång på allvar - vem vet - bakom senan kanske det gömmer sig en liten muskel.


Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Frida

sv. Okej va roligt! Hoppas verkligen att det blir mysigt :)

2011-02-15 @ 10:01:20
URL: http://kindereggsurprise.blogg.se/
Postat av: nathalie nyrén

Jag ska oxå börja träna ^^

2011-02-15 @ 10:04:44
URL: http://nathalienyren.blogg.se/
Postat av: Ella Isbjörnshjärta

Bara du ser till att öka intervall träningen i lagom takt och ta hand om din kropp i övrigt så tror jag inte att det är någon fara. Men kanske ändå vore bra att varva med någonting annat åtminstone en dag i veckan? T.ex. simmning som är väldigt bra för att öka lungkapaciteten. Lycka till :)



///Ella Isbjörnshjärta

2011-02-15 @ 10:23:51
URL: http://isbjornshjarta.blogg.se/
Postat av: elin

Kämpa på!



sv: Tacktack ^^

2011-02-15 @ 14:35:09
URL: http://eelinnordstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag drog på mig en stor muskelbristning på benet i januari och än idag känner jag mig stel ibland.



Men det beror på att jag utökade min distans rätt rejält så min kropp hann inte med den stora förändringen även om psyket var förberett och konditionen så hann inte benen, leder och allt sånt där vänja sig. Så jag gissar på att man får skynda långsamt helt enkelt. Inte för stora förändringar på en gång bara så ska det gå jätte bra :)

2011-05-19 @ 19:08:59
URL: http://thinskinnymuscles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0