Den slog till på bron

Först lite barnkalas med intag av glass & godis. Straxt efter det ett besök på McDonalds och sen började (skräck)färden hemåt. Trötta barn som slumrade till lite grann, varav en som hastigt vaknade och började kräkas hejdlöst i baksätet. Vad ska man göra som chaufför i ett sånt läge? Befann mig mitt på Ölandsbron så stanna var inte direkt att tänka på. Istället blev det gasen i botten och fullt fokus på att komma hem så fort som möjligt.

Har lagt en del tid på att försöka rengöra bilen efter bästa förmåga. Trots ett par olika sprayflaskor vars innehåll skulle ta bort all odör luktade bilen inte direkt tilltalande idag på morgonen. Får bli att investera i en doftgran eller tre tills vidare och sen hålla tummarna på att det andra släpper allteftersom.

Jag hade känningar av magsjukan hela dan igår och var inte direkt stabil i magen. Tog till mitt bästa vapen mot all sjukdom -  whisky. Hällde upp en fin single malt (som nu dessvärre är slut) som jag smuttade på medans jag lagade en riktig brakmiddag. Lika bra att äta och dricka gott innan sjukdomen bryter ut på allvar, var min tanke.

Det blev aldrig någon sjuknatt för min del, så whisky kan rekomenderas. Har förvisso fortfarande väldigt orolig mage, fast jag hoppas inte att det blir värre än så. Nu är det jobba några timmar som gäller och till er som nyss har vaknat säger jag:

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Carro

Amoniak är den bästa lösningen mot dålig lukt. Ställ in lite amoniak i bilen över natten, så försvinner doften. :) Lovar att det inte är skadligt. :) Lycka till.

2011-02-07 @ 09:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0