Quad brain?

Melissa Horn - Jag säger som hennes far: - Är du verkligen så jävla dålig som du låter?

Ovanstående syftar absolut inte på hennes sångkompetens, utan enbart på hennes extremt mörka texter där det inte finns utrymme för ens en gnutta lycka. Är det en image eller är flickan så tyngd av livet  att positiva tankar drivs längre och längre bort, tills dom till slut känns omöjliga att nå?

För att återgå till hennes sångröst är hon nästan lite för träffsäker. Det är med full professionalism hon levererar sång efter sång och tillslut känns det nästan som att du har hörlurar och lyssnar på plattan från din ipod. Det stora lyftet uteblev dock inte, men Melissa fick ta ett steg åt sidan för att det skulle träda fram. Där längst bak satt ett riktigt taktmirakel. Att se och höra en trummis med sådan inlevelse har jag aldrig tidigare varit med om. Minns jag inte helt fel hette han Magnus, vilket i och för sig är ganska ovidkommande i sammanhanget. Men jag tackar dig Magnus för en otrolig underhållning. Att alternera takter med olika taktinstrument på det sättet var fantastiskt imponerande.


Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Emma Hofko

sv: höll tummarna dels för snö och dels för mig själv, eftersom jag tävlade hela helgen haha :)

2011-12-05 @ 13:59:35
URL: http://emmahofko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0