Jag tänker inte stressa upp mig......

Full fart fast med ett leende. Fram och av med frukost följt av pepparkaksbak. Blev varse om att en blöt disktrasa i kombination med vetemjöl inte var den effektivaste av städförsök.

Burit ner ett badkar och frigjort en massa plats i badrummet. Andas - ett två tre! Lunch!!! Tittar på klockan och inser att vi har nån timme tillgodo innan det är dags för kalas på Leo´s lekland. Det var det kalaset vi infann oss på redan igår, men visade sig vara lite fel på dag.

Ser nu att regnet börjar fall utanför mitt fönster. Älskling har bilen och jag ska promenera med vilddjuren till leklandet. Finns iallafall ett barnparaply hemma, så dom slipper bli blöta. Kalas ett par timmar antar jag, sen blir det hem och andas ut nån timme innan det är dags att laga mat igen. Le le le! Och ja, jag ler. För just nu känns allting så förbannat jävla bra (ursäkta språket).

När mörkret gör entré denna kväll ska vi sätta oss tillrätta, förhoppningsvis mätta och belåtna. Kanske hinner vi stanna till och ta ett glas rött på någon närliggande krog innan det är dags. Straxt innan klockan åtta kommer gitarrer att ljuda, stråkar och slagverk m m att sammanstråla till vackra melodier. Detta toppas med den underbara rösten av självaste Melissa Horn. Det var länge sen jag köpte biljetterna, men ikväll är det äntligen dags.


 
Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0