Restaurangbesök

Kvarterskrogen Table20 har ett fantastiskt gott rykte om att servera riktigt bra mat. Min debut där blev igår och jag tillhör numera dom som kommer fortsätta att varmt rekomendera stället.



Jag åt/drack:

Förrätt: Tomatsallad med kalamataoliver & rödlök - Staropramen
Varmrätt: Oxfilé med cognacsås baserad på fyra olika kryddpeppar. Klyftpotatis - Husets röda vin
Dessert: Kaffe & en 4:a Highland park (var för mätt för nåt annat)


Då jag är väldigt petig med just min oxfilé åkte första tallriken tillbaka ut till kocken igen. När jag säger blodig så vill jag att köttbiten i stort sett ska avge ett bröööl när jag sätter gaffeln i den. Detta lyckades  dom otroligt bra med på tallrik nummer två som serverades. Med en innertemp på 16 grader var den en riktig njutning att äta. Ni som aldrig ens skulle få för er att att äta medium eller rare - ska strunta i att äta oxfilé överhuvudtaget.

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: malin

Hejsan, fin blogg, kolla gärna in min där jag för tillfället skriver om hur jag & min man träffades, hur de gick från att jag var livrädd för han till att bli hans fru & mamma till hans barn som 19- åring :) <3

2010-10-31 @ 12:02:45
URL: http://jagkallashon.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Håller fullständigt med dig Martin. Oxfilé Skall avnjutas halvt springande från tallriken med ett kraftfullt rött vin. En Rioja av rang är inte att förakta.

2010-10-31 @ 12:12:23
Postat av: cherie

Vill du ha mer läsare till din blogg?

kolla in min blogg! Kolla efter kategorin 'cherie tipsar' :)

det är ingen bluff, jag svär på mina snygga skor!

Det för för din egen skull! :)

Du får gärna kommentera också när du väl är där! :)

2010-10-31 @ 14:17:42
URL: http://www.cherie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0