Fina flickor fiser inte.....

Men dom pratar en hel del skit.

Har reflekterat lite över hur individer av det kvinnliga könet pratar ibland. Vid ett första samtal hörs knappt en enda svordom och ska dom på toaletten heter det genast pudra näsan.

Några år senare......
 
Om stortån går hårt in i en tröskel kommer det i regel en serie väl valda ord som får en annan att gapa som en fågelholk. Vad hände? Ursäkta mig, men jag visste inte ens att hälften av orden gick att sätta bindestreck emellan.

Det här med att pudra näsan utagerade en kvinnlig bekant för ett par veckor sen.

- Jag ska bara gå och skita.

Det syntes tydligt på mitt ansiktsuttryck att det inte är nåt man hör varje dag från en kvinna. Hade det suttit ett grabbgäng hemma i vardagsrummet som plötsligt får för sig att dra till krogen, då är frågan om jag ens hade reagerat.

Vad är det som gör att det uppfattas så annorlunda? Personligen tycker jag det låter väldigt illa, ändå använder jag mig av liknande uttryck ibland. Inte har väl männen patent på fula ord i dagens samhälle?

Från och med nu tänker iallafall jag försöka vårda mitt språk till bästa möjliga. Det finns många små öron därute och jag vill inte att nån av mina söner på sina första dejter - Ska gå och skita!

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Anmaja

Tack för kommentaren hos mig och boktipset. Noterat detta och ska se om vi har samma boksmak. ;-))



Känns som om vi bor 'nära' varann och jag undrar hur du hittade min blogg? Kanske genom vår lokala blaska?



Anmaja

2010-10-05 @ 14:38:56
URL: http://blogg.omakastengods.se
Postat av: Mita

Så sant, så sant fina flickor fiser verkligen inte!!

2010-10-06 @ 21:06:48
URL: http://rocotopeppers.bloggplatsen.se
Postat av: Marlene

Så, nu har jag läst detta inlägg alldeles för många ggr och grubblat. Ska försöka vara en fin flicka i munnen i fortsättningen.... UPPDATERA så jag har nåt att läsa mina lediga dagar!! ;)

2010-10-07 @ 18:24:25
URL: http://marlenejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0