Beundransvärt

Köpcentrum drar till sig många olika sorters människor, och centrat där jag jobbar är inget undantag. Ständigt samma stammisar utanför som väntar på att Systembolaget ska ska slå upp portarna för dagen. På senare tid har även ett par tiggare börjat spendera mer och mer tid utanför entrédörrarna. Dessa människor är kanske inte dom som hamnar i dom högre samhällsklasserna om man nu måste gradera folk efter plånbok.

Hur som helst såg jag något idag som berörde mig på ett positivt sätt. Trots att frosten var bitande kall idag på morgonen, satt den lilla flickan sedvanligt utanför med sin lilla kopp i handen. Några mynt skramlade på botten i koppen som förbipasserande redan hade lämnat. Någon kvart innan öppning vinglade en av våra lokala kändisalkisar tvärs över parkeringen. Han satte fokus på entrédörrarna men stannade upp när han fick syn på flickan.

Efter lite fumlande fick han fram sin plånbok och tömde myntfacket på växel och gav till flickan. Jag såg i hennes ögon en blandning mellan förvåning och lycka, även mannens ögon gnistrade till av en smula stolthet och välbehag.



Ta hand om varandra!

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: N i c k l a s

haha nejdå :)

2010-10-22 @ 16:13:29
URL: http://fejkadblond.blogg.se/
Postat av: Marlene

Nu blev skärmen allt lite suddig... Så fint!

2010-10-22 @ 20:57:19
URL: http://marlenejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0