Södra paradiset

Sommar & sol behöver inte bara betyda sol & bad. Igår packade vi picnickorgen och begav oss söderut på vår underbara ö. Första stoppet blev på Eckels udde där man enligt turistbladet med största säkerhet skulle kunna se sälar. Hade vi haft en kikare hade det säkerligen kunnat bli verklighet, istället blev det mumsiga köttbullemackor som attraktion. Mätta i magen satte vi oss återigen i bilen och körde så långt söderut det bara gick. Närmare bestämt slutmål fyren Långe Jan. Med ståtliga 42 meter blev vi alla lite skakis i benen, kanske mest berodde på alla trappor och inte höjdskräck.

En glasspaus senare var det dags att åka vidare mot Eketorps borg. Felix och jag gjorde upp sittandes på en stock med varsin kudde i handen. Precis när jag skulle drämma in en riktig pärla fick han oväntad hjälp snett bakifrån. En ordentlig knuff i sidan resulterade i att det var jag som föll i mattan. Med stekande sol hade vi en underbar turistdag som bjöd på en hel del sevärdheter. På bilfärden hem längs östra sidan passade jag på att njuta av utsikten - resten av familjen snarkade gott i stort sett hela vägen hem.

Nästa utflykt går norrut på ön, fast då med övernattning.













Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Mita

Så fina bilder!

2010-07-05 @ 11:51:45
URL: http://rocotopeppers.bloggplatsen.se
Postat av: Mita

Jag får önska dig en skön helg!

2010-07-09 @ 10:41:52
URL: http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0