För vad?

Svårt för att sova? Jotack, jag vet hur det känns. Sitter och läppjar på en kall Spendrups införskaffad i Tyskland för några veckor sen. Tänkte inom kort kort göra ännu ett troligtvis meningslöst försök till att lyckas somna. Ville bara få ur mig ett par saker innan det är dags.

Suttit och kollat igenom diverse bloggar på en topplista. Gemensam nämnare som jag kommer fram till är att destå risigare blogg destå fler läsare besöker den dagligen. Idag har jag shoppat ditten & datten bla bla bla. Lite halvsuddiga bilder plåtat med en mobilkamera på dagens outfit. Detta kan inte vara det bloggandet går ut på, eller? Uppenbart är det shopoholics som drar läsare - inte många fenomenala skribenter därute.

Opersonligt egoistiskt & allmänt oviktigt...varför är jag ens förvånad. Varför ska det skilja sig från tv:s Paradise Hotel och diverse annan skräptv som konstigt nog skapar tittare och debatt. Ytligheten blir alldeles för uppenbar iallafall för mig att hantera, kanske för att jag är uppväxt i en småstad. Vad vet jag? Hur som helst kan jag inte låta bli att använda ord som patetiskt i detta sammanhang, då jag inte riktigt kan förstå tjusningen med alla dessa bloggar med två rader text och resten halvsuddiga bilder.

Jag har hellre tolv trogna läsare som kan beröra och göra mig lycklig med en äkta kommentar, än 35 000 läsare som antagligen besöker sidan  - läser med slutna ögon för att sen kommentera nåt meningslöst enbart för att få sitt namn att synas.

Jag har själv "raggat" läsare på ett par bloggar, fast då på bloggar som jag själv läser i stort sett dagligen. Skribenter som har nåt att tala om - skribenter som haft förmågan att skriva nåt som fått mig att läsa vidare.

Jajaja, tänker ni säkert nu. Killen är bara avundsjuk därför att han inte når toppen på listan.

En garanti från mig till er - så länge toppen handlar om senaste inhandlade märkesplagget alt inatt var det en helvetes efterfest på Von Hussweruffs lyxbåt. Vill jag aldrig, ALDRIG hamna i toppen.

Stor kram till er 12 som läser!
Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle inte vilja vara utan din blogg Martin ..får en energikick av LIVET.när jag läser vad du känner..tänker.. och underbara Foton på just LIVET! Tack för att du förgyller min dag!!!! Kram Mamma

2010-07-10 @ 10:35:13
Postat av: Marlene

Kram på dig också vännen :-) Haha, på senare tid har även jag bloggat med halvtaskiga mobilbilder, men i nån topplista befinner jag mig inte på långa vägar :D

2010-07-11 @ 23:22:37
URL: http://marlenejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0