Lyckan är total

Spara - spara - spara!

Båda mina barn har en stor passion och det är att spela spel. Oavsett konsoll, allt är lika kul tycker dom. Jag köpte mig en leksak för nåt år sen, nämligen en xbox 360. Vem/vilka är det som nyttjar den idag tror ni? Jag har gjort ett par tappra försök att utamana 7-åringen (nu på måndag)  i t ex fotbollsspel, lagom kul när han skåpar ut en 8 av 10 matcher.

Länge har det pratats om Nintendo DS lite här hemma, och det som sagts är att spara så kan ni så småningom köpa ett. Idag blev deras sparkapital förvaltat = ny leksak.

Spelet som medföljde var givetvis ett fotbollsspel (jag tänker inte ens försöka spela). Fredag här hemma är lika speldag, så nu sitter lillkillen med en xbox dosa i handen och spelar Star Wars medans den andra sitter bredvid med sitt DS.

Man kan fråga sig vad som hände med att leka i skogen och bygga kojor som en annan gjorde som liten? Antar att det är så att äpplet inte faller långt ifrån trädet, då både mamma och pappa spenderar ganska mycket tid framför datorer/telefoner. Så länge det inte tar över all fritid tycker jag det är ok med att ha ett spelintresse. Många gånger är det väl tyvärr så att spelandet är en latmans barnvakt ett par timmar.
Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0