Det är mycket nu

Första skoldagen för Felix nu avklarad. Det gick jättebra och det tog inte mer än ett par timmar innan jag kunde åka därifrån. Efter skolan blev det lek med kompisen Anton ett par timmar. Lite spelande på Nintendo DS som avslutades med fotboll på baksidan.

Medans han var i skolan hann jag med ett välbehövligt besök hos frisören. Kanske blir att slänga i en färgning i slutet av veckan, alternativt behålla mina numera silver/grå sidor. Får se vad som hinns med. Just är planeringen i full gång inför älsklingens 30-års fest på lördag. Eller städningen är kanske mer det rätta ordet - rum efter rum grovstädas ordentligt. Kanske är en smula onödigt då vi ska ha själva festen i stort tält i trädgården. Men men, rent och fint blir det i vilket fall som helst.

Mitt i alltihopa är renoveringen av Felix rum i full gång. Spackling klart, ikväll ska det grundmålas för att sedan tapetseras förhoppningsvis imorgon. Hans nya möbler står monterade i vardagsrummet för tillfället, vilket var den enda lösningen då vi inte kommer hinna med annars.

Hoppas att allt hinner färdigställas till helgen - har iallafall en förhoppningar om det. Jag har förhoppning  - älsklingen kräver det. Hmmm, kommer bli bra!

Har tagit ledigt på fredag för resning av tält och övriga förberedelser inför festen.

Snart är det åter dags att åka på stryk i VM 2010 (xbox360) utav den bästa målaren/tapetseraren i regionen.

Tack Nicke för att du fixar och donar! Far åt H-vete för att du utklassar mig ikväll!



Ha en fortsatt trevlig kväll!
Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0