Sluta aldrig tro

Filmkritiker sågar Johan Brisingers egenhändigt skrivna film Änglavakt vid knäskålarna. Jag som inte är nån storfantast i vanliga fall av Micke Nyqvist, måste slå ett slag för denna i mina ögon mycket tänkvärda långfilm.

Den perfekta familjen får sin värld raserad efter att deras 9-åriga son råkar ut för en olycka och hamnar i koma. Bara tanken får mig att rysa - tanken att se sitt barn ligga där i respirator dygn efter dygn, vecka efter vecka. Filmen skildrar detta trauma på ett mycket trovärdigt sätt. Två föräldrar som bara några veckor tidigare älskade varandra högt, slits nu åt motsatta håll. Från oväntat håll sträcks en hjälpande hand ut, en fransktalande "man" gör allt han kan för att återigen locka fram kärleken hos familjen.

Filmens budskap är tydligt: Sluta aldrig att tro, ge aldrig upp!

Tänkvärd - berörande och eftertänksam!


Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Mita

Finns den på DVD?

2010-08-07 @ 00:32:54
URL: http://rocotopeppers.bloggplatsen.se
Postat av: Mita

Såg ju filmen i söndag och det var lite läskigt efterson mamma nyss drabbats av en strok och har legat på NIVA, jag tycker den var bra men lämnade inte kvar så mycket...

2010-08-09 @ 20:09:41
URL: http://rocotopeppers.bloggplatsen.se
Postat av: angel

den lånade jag av en kompis men har inte sett den än. kanske man skulle göra, perfekt filmväder nu.

2010-11-23 @ 19:40:49
URL: http://autumgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0