Adoption Vol.5

Restaurangbesök:

Jag läppjar lite på en stor Staropramen, medans jag tittar mig runt lite i lokalen. Ett par bord snett ifrån mig sitter ytterligare ett par som precis har fått in sin dryck. Även han dricker såsom jag Staropramen - killen har bra ölsmak tänker jag, och fortsätter sen småprata lite med min sambo.


I ögonvrån ser jag en mobiltelefon plockas fram – En Iphone. Han har inte bara bra ölsmak utan även utmärkt telefonsmak, tänker jag medans servitören kommer med vår måltid.


Maten smakar fantastiskt gott – vi småpratar och har det hur trevligt som helst.  Min blick faller återigen bort till bordet snett emot, ser att dom inte har fått in sin mat riktigt än. Det jag däremot nu reagerar på är att killen fortfarande sitter och fingrar på sin telefon, medans hans sambo trevande söker kontakt med sin hand på bordet. Han fnissar till lite grann och mumlar nåt om Facebook – visar sin bordsdam, för att sen fortsätta sitt nochalanta beteende. Deras händer möter nu varandras för att enas i ett kärleksfullt handslag. Tro inte att telefonen är borta ur bilden nu – han byter helt sonika bara hand och fortsätter kolla Facebook.


Affärsidé  – Skriva en manual om mobilens Vett & Etikett.


Vad är det då som är så speciellt med Iphone?


   download_iphone


Tror personligen att man måste äga en för att  förstå hur bra den egentligen är. Skulle kunna skriva en Top 10 fördelslista, men det är roligare att utforska den själv.


Det som jag däremot inte förstår är att dom behandlas som det käresta man äger utav många. Titta på Blocket hur 75% av alla annonser gällande Iphones är skrivna – Endast 7 månader gammal, inget slitage eller repor då jag haft silikonskal & screenprotector på sen jag köpte den.


Bevara den då istället i sin orginalkartong – klipp upp nödvändiga håligheter för t ex laddare & headset.


Om nu telefonen har så lätt att få repor på sig är det väl upp till Apple att ta fram bättre material i produktionen.


Nu vet jag inte ifall killen på restaurangen hade silikonskal eller skyddsfilm på sin Iphone. Det som däremot skrämmer mig lite är att han kunde varit jag.

 

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Kate

SV: Haha, underbart! :D

2010-08-21 @ 15:26:06
URL: http://blondafanskapet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0