Adoption Vol.4

Livet bjuder hela tiden på en massa härligheter. Idag tänkte jag bjuda er på ett middagstips. Förätt bestående av smörstekt halloumi på salladsbädd, rostade pinjenötter, finhackad rödlök & några stänk av flytande honung. Varmrätt är fylld baconlindad kycklingfilé (fetaost,färsk grön jalapeno, röd paprika, färsk timjan och hackad vitlök).


Då jag själv ogillar att laga mat enligt recept, tänker jag heller inte skriva nåt. Att improvisera med smakupplevelser ger bästa resultat.

004 Råvaror förbereds

 

0061 Fyllningen till kycklingen finhackas

 

007

008 Fyllning färdig

 

010

009 Baconlindad & redo för ugnen. Varmluft 195 grader i ca 35 min

 

011 Dags att smörsteka halloumi

 

013 Förrätt färdig att serveras

 

016 Varmrätten klar

 

Till denna middag drack vi:

Flagga Piccini Chianti (nr 22467)
   
Land Italien
   
Distrikt Chianti
   
Alkoholhalt 13,0 %
   
Färg Rödblå färg.
   
Doft Kryddig doft med inslag av körsbär, lakrits och muskot.
   
Smak Kryddig smak med inslag av mörka körsbär, lakrits och muskot.
   
Användning Serveras vid cirka 16°C till rätter av ljust kött eller vegetariska pastarätter.
   
Fyllighet=6
Fyllighet
Strävhet=5
Strävhet
Fruktsyra=9
Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0