Tyst eller nynna med?

Radioappar finns det väldigt gott om. Lyssnar just nu på Lugna favoriter som tar mig hmm 23 år tillbaks i tiden. Nu som då skickar lyssnarna in kärlekshälsningar till någon dom tycker om. Kommer ihåg att programmet hette Hjärtslaget där någon lokal ganska usel radiopratare spelade Lady in red, och förmedlade hälsningar i kärlekens tecken.

Det var bättre förr.....eller?

Det hände vid ett par tillfällen att hälsningen dessutom var riktad till mig. Gissa om man fick höra det i skolan dagen efter? I den åldern gjorde man allt för att vara cool, och det stod inte allt för högt i kurs att bli omnämnd i Hjärtslaget. Innerst inne var jag ju glad att bli omtyckt, men mindre kul att få höra det på radio kanske.

Det var dagens flashback till stenåldern. Fast du, då var iallafall MTV en bra musikkanal och på ZTV gick Knesset varje helg.

Det var fan bättre förr.

Kram på er & sov så gott! Nu ska jag maila Lugna favoriter och skicka en kärlekshälsning till min vackra sambo.

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0