Ålder och stil har ingen betydelse

Varför teckna ett årsavtal och nyttja det i tre månader?

Varför ständigt ha en massa bortförklaringar till att inte gå dit?

Varför inte be om lite hjälp för att komma igång och hitta motivation?


Ja, käre far - detta kan vara skrivet som en liten pik riktad åt ditt håll.

Jag förstår att man kan ha ont i ryggen och känna sig förbannat sliten efter en arbetsdag. Jag förstår också att det ibland är skönt att bara kasta sig på soffan och smutta på en whiskey. Det jag inte förstår är varför man istället inte gör ett försök att långsamt bygga upp sin ryggmuskulatur med korrekt träning. Man är inte "slut" när åldern passet 55+, det är aldrig försent att ge sig själv en bättre hälsa.

-Jaha, du tränar där på det nya stället. Jag har inte rätt kläder för det och förresten är jag alldeles för gammal.

Det handlar inte om vem som har snyggast kläder, eller dom största musklerna. Alla som befinner sig på gymmet är där av samma  anledning. Att på ett eller annat sätt vårda sin kropp, och att må bra. Alla mår vi bättre av att röra på oss, att få egentid och göra något för sig själva.

Tänk på det nästa gång soffan är bekväm & en liten whiskey är på väg att hällas upp.

Du vet vart jag finns - Och du, jag mår förbannat bra! 


Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Ann-Christine Forsberg

Nej visst är det så..Sen då man har ena på dagis o inte den andra, ja så visst kommer det hela tiden alltid något..Men nu borde det banne mig bli en frisk och skön sommar ist =) Ögoninflamation e inte skoj nej, dock har bara en av mina pojkar haft det..(några ggr).....Men det ger ju med sig det med bara man håller det rent =) Hoppas allt bra annars och kul du titta in =)

2012-05-02 @ 17:14:13
URL: http://mammaanki.blogg.se/
Postat av: sofia

sv: Tack :)

2012-05-02 @ 20:35:24
URL: http://sofiabergstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0