För nytillkomna läsare...

Då bloggen legat nere bra länge har även många läsare av samma skäl slutat titta in regelbundet. Ser nu när jag är igång igen att läsarantalet ökar för varje dag som går, vilket känns fantastiskt kul. En del av er lämnar ett spår av en liten kommentar och det uppskattas ska ni veta. Tack! Finns fortfarande dom som följer via Bloglovin och jag ser fram emot en ökning även där. Numera finns jag även att följa på Facebook.

Är du intresserad av kost och träning?

Då finns det all anledning att läsa min blogg, för jag är snudd på besatt av ovanstående. Det ligger i min personlighet att inte göra saker halvdant utan här är det "all in" som gäller. Har tränat styrketräning i drygt 15 månader och det blir bara roligare för varje pass jag genomför. Är absolut inget muskelberg, utan en helt vanlig kille som funnit ett intresse som tilltalar mig. Visst har jag som mål att bygga upp min kropp, men sånt tar tid och min tidsplan ligger planerad 5 år framåt.

Vad fick mig att sluta spendera fredagskvällen på soffan med en öl i handen och den andra rotandes i godisskålen?

-Martin! Du börjar få mage...

Där har ni meningen som blev startskottet för mitt intresse. Mage? Jag? 30+....Det måste jag göra något åt!
Nu 15 månader senare är det absolut på väg åt rätt håll. Den kommande magen är nu istället dom kommande magrutorna. Ölen är utbytt mot vatten och pistagenötter. Självklart unnar jag mig en öl eller ett glas vin ibland, men absolut inte i samma mängder som förr. För att göra en förändring krävs vilja och disciplin, vilket jag lyckats ganska bra med.

En del tycker jag är extrem - Visst det kanske är så, men det är just så här jag vill ha det. Min sporre och morot är resultat. Förändringen som sker med kroppen beroende på vilken träningsperiod som utövas. Att kunna gå ner 4kg på tre veckor enbart genom att lägga om träning och kost - DET är motivation för mig. Får ganska ofta höra något i stil med: Det får inte gå till överdrift - Du måste ju leva också.

Mitt svar är: -Jag lever i allra högsta grad och mår förbannat bra dessutom!





____________________________________________________________________________

Vinn presentkort!!!


Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0