Sjuka kocken

Som jag skrev i ett tidigare inlägg var kräksjukan på intågande nu i helgen. Jag motarbetade den effektivt med en liten skvätt whisky medans jag lagade till en god middag. Hade redan lagt fram en fläskfilé som egentligen skulle blivit en köttgryta, men jag ångrade mig i sista stund.

Istället blev det:

Krämig potatisgratäng där jag inte snålade med vitlöken. Fläskfilémedaljonger marinerade i vitlök och färsk röd chili. Smörstekta champinjoner och sockerärtor tillsammans med grovhackad chili och vitlök. Som vanligt garnerade jag med lite nykokt färsk sparris.


Saknade en liten skvätt rödvinssås - men utan vin ingen sås

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0