Måndag & krig

Vrider om nyckeln till låset helt oförberedd på det som väntar mig. Är i regel väldigt tidig till jobbet då jag uppskattar att ha en extra halvtimma att dricka lite kaffe och sortera inkorgen på mailen. Idag gick dom extra 30 minuterna till effektiv krigsföring mot vidrigt många flugor.

Ni som sett filmen Pearl Harbour kanske minns scenen där japanerna kommer med x antal krigsplan som täcker i stort sett hela himlen. Tänk er alla dom planen - multiplicera dessa med 25 och du har antalet surrande flugor på mitt kontor. Borde nog uttrycka mig "hade" för nu har jag varit ganska effektiv med en grön flugsmälla i ena handen och en rosa i den andra. Den gröna har haft bäst jaktlycka då den fått arbeta i höger hand -  antalet mosade flugor med vänstern är nog ganska lätträknade då endast ett fåtal fått smaka på lyckoträffar.

* kort paus * 

Ytterligare fyra flugor har fått sätta livet till. Hoppas verkligen inte det här släktet lever familjeliv för då borde jag snart ha dåligt samvete. Kan bara inte fatta varför dom just valt mitt kontor till årets "sexparadis". Sneglade lite på disken som inte var mer än några kaffekoppar och ett par tallrikar. Har varit betydligt värre än så och då med mindre antal flugor runtomkring.

Tänkte en skrämmande tanke att en praktikant från 2006 kanske gömt sig i en av garderoberna och nu agerar flugornas herre. Fast det borde jag ha känt på doften innan invasionen av flugor - gör en kontroll för säkerhets skull.

Hittar inget bra svar till varför hela Ölands flugkoloni har hamnat just här! Kommentarer som att dom dras till skiten bla bla bla undanbedes.


Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0