Gäller detta bara mig?

Vad har nedanstående platser gemensamt vid besök?


  • Uttagsautomater
  • Toaletten på krogen
  • Samtliga matvarubutiker
  • Posten
  • Bensinmackar
  • Systembolaget

Att lägga till på listan är idag den lokala Wok vagnen som serverar "Dagens". Vad har då dessa ställen gemensamt för mig? Jo, på samtliga ställen är det i regel lång kö. Alternativt är det strul med något - fel på nån vara - kuponger som inte funkar - returer som strular. Varje gång detta inträffar står jag där, sist i kön.


En timmes lunch går i regel ganska så fort, speciellt idag när jag fick spendera 20 minuter i kö till Wokvagnen. Straxt innan mig kom ett sällskap på 14 personer som förmodligen var lika hungriga som mig. Asiater är fenomenala kockar, och denna är inget undantag. Svetten lackades i pannan och fat efter fat langades ut från den lilla luckan.




Nu är även jag mätt och belåten. Så här i efterhand var det värt att spendera lite extra tid, för att sen äntligen få njuta av maten. Problemet för min del är att tänka positivt i just kö momentet, blir lätt några tysta svordomar istället.

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Det räckte med att ha läst första punkten för att jag skulle fatta att det handlade om att stå i kö. Som du vet är detta något jag lider oerhört av. Jag hatar det. Svetten rinner garanterat mer på mig än den som serverar. Och det är tur att allt folk inte hamnar där man tänker att de borde befinna sig, helvetet hade varit överfullt för länge sen;) Det är en konst att lära sig vänta på nåt gott....

2010-06-03 @ 16:36:01
URL: http://marlenejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0