Det är så härligt att vara - Jag

Stå på dig! Tro på dig själv! Du kan om du bara vill!

Klassiska peppningsfraser som jag tror alla behöver höra till och från. Våga stå för den man är och samtidigt vara stolt över det. Om man är stolt över sig själv uppfattas det i regel som självgodhet och en enorm egotripp. Kan det vara så att balansen är hårfin från att vara en i mängden till att slå över och uppfattas som ett svullet alter ego?

Självförtroende kombinerat med ödmjukhet och förmågan att vara lyhörd för andra människors viljor - kan detta vara det perfekta receptet? Självförtroendet har jag - ödmjukhet nja, men jag lyssnar gärna och är lyhörd så länge jag i slutänden får min vilja igenom. Jag är långtifrån killen som utmärker mig utseendemässigt. Jag klär mig ganska "mainstream" för att inte synas alltför mycket i mängden. Dock så tror jag på mig själv, och har ett sjuhelvetes bra sjävförtroende.



Lyckopiller är idag lika vanligt som att köpa Panodil. Tänk om alla ni som är beroende av dessa istället ibland fick höra ett par peppningsfraser från någon närstående. Ruset av att tro på sig själv är bättre än alla piller i världen.
Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0