Full förståelse för galna gravida

Man brukar prata om "cravings" - ett begär så starkt och som inte kan jämföras med att bara vara sugen. Det kan i stort sett vara en massa olika saker: lakrits, vattenmelon eller kanske godis.

Somliga gravida har man hört sparka iväg sin man mitt i natten för att köpa glass.

Jag älskar min nuvarande kosthållning på alla sätt och vis. Vräker i mig kött och har i normala fall inga problem med sug efter annat.

MEN........

Just i detta nu upplever jag efterdyningarna från en craving - det riktigt vattnades i munnen när jag gav barnen frukost. Hade jag gapat och vridit på skallen hade jag antagligen dreglat en aning till och med.

Tanken slog mig att smuggla med mig härligheten till toa, och avnjuta den i smyg. Fast HALLÅ! Vem är det jag lurar - Skärp dig nu för f•n!

Uppmanar er alla därute som hastigt blivit tvingade att åka och handla nåt p g a en craving. Bara gör det, för annars kan det sluta illa.

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0