Prova själv!

Att ta en morgonpromenad i rask takt innan frukost är ingen uppoffring, utan en belöning till dig själv. Jag kan hålla med om att vissa mornar tar det verkligen emot att lägga det varma täcket åt sidan, för att bege mig ut i till exempel duggregn.

Men.....


Jag kommer ut och får frisk luft och min förbränningsmotor jobbar på högvarv resten av dagen. Även orken får sig kick som varar hela vägen fram tills läggdags.

Jag går en runda som tar 38-40 min klockat med appen Endomondo - sträcka 4,8km. Det är den tiden jag hinner prioritera på morgonen för att sen inte behöva stressa halvt ihjäl mig.

Det är just det som det handlar om - att prioritera och planera. Ursäkter som: Jag är så morgontrött och jag hinner inte håller inte. Slit på en vecka och sen kommer istället heta rutin och inte ett måste.

Min morgon spenderades även vid spisen - det värsta jag vet är att vara hungrig, så idag fick det bli dubbla matlådor.


Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0