Vad är grejen?

Var inne i en leksaksaffär igåreftermiddag och inhandlade lite vampyrgrejer till grabben som ska på maskerad ikväll. En kille 30+ närmar sig kassan och expediten vet direkt vilket ärende det gäller:

Det var perfekt tajming, jag har precis packat upp dom. Säger hon glatt.

Jag får intrycket av att han ofta besöker butiken och blir genast lite nyfiken på vad det är han köper. Killen som är ganska tunnhårig fast ändå lyckats skaffa hästsvans och klädd i ett par säckiga rutiga brallor, ser inte direkt ut att leka med Barbiedockor.

Han talar om att han visste att leveransen skulle ske just idag, och att han väntat länge på bla bla bla....
Jag uppfattade inte det sista han sa, så jag ställde mig lite vid sidan för att se vad han höll i handen.



Killen samlade på Magic kort (åldersgräns 13). Något undrande betalar jag för vampyrgrejerna och lämnar sen butiken.

Kan någon förklara för mig varför en vuxen man samlar på såna här kort?
Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Karsten

Samlar? Snarare spelar. Magic var riktigt stort förr men har dalat mycket de senaste åren. Dock finns det ett mycket stort community av gamla inbitna spelare kvar. Se inte så nedelåtaden på det, Magic spelas mer av äldre än yngre nu för tiden. Vissa spelar fia med knuff, vissa spelar world of warcraft vissa spelar Magic.

2011-12-04 @ 06:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0