Maria Wern Goes X-Files

Blev inte riktigt som jag hade tänkt mig igårkväll. Planen var att somna ganska tidigt, men det sprack när jag såg att en ny Maria Wern film hade kommit. Fattar inte riktigt varför jag är så svag för dessa ganska usla svenska polisfilmer, men blir alltid lite extra filmsugen när nya släpps.

Senast ut i serien heter: Må döda sova

Kändes direkt som ett riktigt billigt avsnitt kapat från Arkiv X. En rad mystiska dödsfall där förföljelse och synvillor avlöser varandra. Det finns en gemensam nämnare som knyter samman det hela, och allting får en naturlig förklaring allteftersom Scully förlåt Maria Wern nystar lite i det hela. 

I vanlig ordning är skådespelarinsatserna väldigt mediokra, och filmen i sin helhet ganska trist. Fast jag vet redan nu att om drygt en månad sitter jag där igen med en ny film i serien Wern.


Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0