Tekniska framsteg?

För ett par veckor sedan skulle jag i sedvanlig ordning göra mina filmpopcorn i micron. Full effect 3 minuter och dom brukar bli helt perfekta. Just den gången öppnades luckan några sekunder innan tiden löpt ut. Jahaja, det kändes nästan lite lyxigt att micron kände av när mina majskorn var klara blev min spontana tanke.

Tänkte inte allt för mycket mer på det förrens det var dags att använda micron på nytt. Startknappen verkar numera skicka signal --> Öppna luckan. Efter ett par samtal idag med serviceverkstad och även tillverkarens huvudkontor fick jag reda på lite kul fakta.

* Dagens mer avancerade microvågsugnar är till för att lagas mat i, dom går i regel sönder vid t ex micropop. Då frågar man sig kanske varför? Jo, så här ligger det till. Vissa sädesslag har en uttorkande effekt i micron, vilket den inte mår bra av då den kontinuerligt behöver fukt vid uppvärmning.



Frågan jag ställer mig som gillar att laga mat: Vilken erkänd kock använder en micro som främsta värmekälla?

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Palle

svar: Förstår din poäng i det hela. Har dock alltid viljat ha en mobil med touch, och kommer tillslut ändå skaffa en, även fast jag håller med dig att det är en onödig lyxgrej. Men vi får se hur det blir med det hela. Behöver ny mobil i vilket fall som helst då min nuvarande är inne på sina sista levnadsdagar, känns det som. Fast kanske köper en lite billigare Touchmobil kontant till sommarn istället och kör med kontantkort (:

2011-01-27 @ 14:27:49
URL: http://krrrr.blogg.se/
Postat av: Becca

har kört igång dagens sweetie ni igen ;) Så anmäl dej för tusan :D

2011-01-27 @ 14:49:55
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Karin.L

Va himmla glad att den inte började brinna.Det gjorde våran nya micro efter popcorn.Så nu är det spisen som gäller!

2011-01-27 @ 15:21:38
Postat av: Vågar du?

joo bra här med! vad hittar du på då? (:

tack!

2011-01-27 @ 15:36:02
URL: http://emeliehannahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0