Mundiarré utan respekt

Åkte bort till gymmet igårkväll och körde ett benpass. Allt flöt på fint tills jag förberedde mig inför tre set av knäböj i smith. En övning som för övrigt kräver full koncentration och fokus, så därför kan jag inte använda hörlurar med musik. Medans jag laddar mentalt inför första set börjar en kille snett bakom mig att prata med två andra tränande. Jag genomför första set utan större bekymmer, men kan inte låta bli att lyssna på samtalet som pågår bakom mig. Samtal är för övrigt att ta i, då jag anser att ett samtal är när ord utbyts via flera munnar. Det som pågick där var enbart enkelriktad trafik som möttes av två nickande skallar och ett och annat hummande.

Jag försöker något irriterad att genomföra mitt andra set, fast då med hörlurar och Slipknot på full volym. Går skapligt men kommer inte hela vägen, då jag ser att killen står och blänger på mig en bit bort. Jag avbryter och vandrar planlöst runt på gymmet för att återigen samla fokus. Genomför även sista set halvdant då snubben vid det här laget dragit upp hela sitt liv i en enda lång ordfläta utan punkter.

Medans alla ord strömmat ut från hans mun har 40 min passerat och han har fortfarande inte lyft en enda vikt. Han har däremot stolt hunnit visa upp sin väska med handskar och sitt fina "dyra" bälte samt diverse kosttillskott. Berättat om sina skador och sin kommande förkylning - som han tycker orättvist är på väg.

Hade killen tränat lika mycket som käften gick, hade han utan tvekan deltagit i Mr Olympia vid det här laget.

Som avslutning för att få utlopp och rensa skallen greppade jag tag i en hantel för att köra lite biceps. Han ställer sig nyfiket alldeles intill mig och tilltalar mig redan efter ett par lyft. Jag ignorerar honom till det är dags att byta arm, då jag vänligt svarar på hans fråga. När han direkt följer upp med att prata även i andra set brister mitt humör och jag ber honom i stort sett hålla käften medans jag försöker träna.




Känns inte som att jag överreagerade i situationen, då jag anser att man inte stör när andra tränar.


Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Brallan

Han var ju pratsugen stackarn.. Antagligen ingen som lyssnar på honom hemma :p men nej du överreagerade inte ;)

2011-08-25 @ 11:20:02
URL: http://marlenejansson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej!

Jag körde först 30 min Sumba och sedan 30 min Indoor walking. Bränner mycket mer när jag kör pass i grupp, för då har man någon som skriker på en hehe..

Pulsklocka is the shit!



Vilken jobbig människa på ditt gym,

ogillar verkligen sånna skarpt jag med.

Ha de gutt!

2011-08-25 @ 20:28:28
URL: http://hosnilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0