Det är en djungel

En miljardindustri med massor av hokus pokus produkter som ska göra dig muskulös, smal eller till ett konditionsmonster. Det utlovas i stort sett mirakel bara genom att svälja ett par tabletter.

Funkar det?

Jag äter idag en hel del olika tillskott till och från. Lägger mest fokus på återhämtning efter passen för att motverka muskelnedbrytning. Baspreparat som alltid finns hemma är protein & viktökning (gainer). Då marknaden är otroligt explosiv i sitt expanderande dyker det ibland in lite andra produkter som kan vara värda att prova.

Jag har idag börjat med ett preparat som heter Viridex XT. En måndads ranson till ett överpris, men om det ger effekt anser jag det vara värt pengarna. Så här skriver Gymgrossisten om produkten:

Viridex XT

ViridexXT är designad för att optimera muskeluppbyggnad, hindra muskelnedbrytning och öka fettförbränningen. Viridex XT är kosttillskottet alla väntat på!

ViridexXT innehåller bland annat D-asparaginsyra som i studier på män visat sig kunna stimulera den kroppsegna produktionen av testosteron.

Dosering: 2 kapslar på morgonen och 2 kapslar på kvällen tillsammans med 5dl vatten. Använd i 6 veckor och gör sedan uppehåll.

Information: Detta är ett kosttillskott och kan ej ersätta en varierad kost.
Doseringen bör ej överskridas. Håll utom räckhåll för barn.
Använd ej under graviditet eller amning. Rådfråga din läkare om du eller någon i din familj har haft någon av följande sjukdomar: högt blodtryck, hjärt-, lever-, njur-, eller sköldkörtelsjukdom, diabetes, astma, migrän, nervösitet, oro, Parkinson's sjukdom, glaucom, svårighet att urinera, prostataproblem, krampsjukdom, depression, psykisk sjukdom, eller annan medicinsk diagnos. Använd ej om du använder psykofarmaka, eller andra receptbelagda läkemedel.



Låter bra på så här svart på vitt, men jag återkommer med en utvärdering när burken är tom. För att besvara min egna frågeställning om det funkar, kan jag säga så här. Det är upp till var och en att äta tillskott, och på mig fungerar dessa tillskott alldeles utmärkt. Om inte annat för att stärka upp den mentala biten på gymmet och att alltid kunna ge det lilla extra. Har inte börjat med denna träningsform för att om 5 år inte ha synliga resultat - känns i min värld lite ogjort.

Det som är viktigt i sammanhanget är att inget kommer gratis här i livet, och det gäller även i allra högsta grad sina mål med träningen. Inget preparat hjälper om du själv inte lägger ner 100% på just din träning!

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: danten89

Då måste du ju se dem.. jättebra filmer ;)

Eller iallafall dem senaste två :)

2011-08-08 @ 12:29:47
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: LifeOfJennyy

Hej hej skulle verkligen behöva hjälp med vad jag skulle kunna ge till min pojkvän i present som snart fyller år? Har du några bra tips? :))

2011-08-08 @ 17:35:15
URL: http://lifeofjennyy.blogg.se/
Postat av: LifeOfJennyy

Tack så jätte mycket :D

2011-08-08 @ 17:48:13
URL: http://lifeofjennyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0