I förbifarten

Dagen efter valet och blandade känslor cirkulerar i kroppen. Tänker inte grotta ner i mig i varför/hur kunde detta hända, utan hoppas att Fredrik håller sig till planen att ALDRIG låta SD få inflytande i svensk riksdag.

Hörde två flickor i 12-årsåldern småprata i skolan idag på morgonen:

- Sverigedemokraterna har kommit in i riksdan.  Säger den ena flickan med ett leende på läpparna

- Ehhh,  jaha. Svarar den andre lite avvaktande.

- Min pappa röstade nämligen på dom. Fortsätter flickan och ser nästan lite mallig ut.

- Tystnad.......

Jag upplevde det som att dessa två flickor var bra kompisar då dom satt där tillsammans där på trappan. Kan man begära att en 12-åring ska förstå innebörden i vad som har hänt? Eller är hon så pass påverkad av pappans övertygelse i valet, att hon tror sig göra rätt?


Flickan som fick detta berättat för sig är adopterad......

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Mita

Lägg av..........jag tror jag baxnar!

2010-09-20 @ 09:56:25
URL: http://rocotopeppers.bloggplatsen.se
Postat av: Marlene

Sista meningen... Oj, den tog.

2010-09-20 @ 22:19:23
URL: http://marlenejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0