Fredagsmacka

Fredag kväll och en händelserik helg att se fram emot. Ikväll har varit en riktig myskväll i soffan med familjen, eller rättare sagt familjen har haft mys och jag har skalat räkor. Många räkor - närmare bestämt två kilo. Älsklingen hade önskemål om räkmacka och jag är aldrig svår så på att äta skaldjur.

Nu sitter jag äntligen i soffan jag med, mätt och belåten smuttandes på kall Asti. Filmen Offside är på tv men jag har sett den tidigare så det får bli att blogga lite istället. För att återgå till räkmackan gjorde jag ikväll en liten specialare. Räkorna är svåra att göra annat än att skala dom, så jag gjorde en smakupplevelse med lantbrödet istället.

Ett par minuter i ugnen - lite olivolja - gned ovansidan på brödet med en delad vitlök - på med lite flingsalt & nymald svartpeppar.

Blev en rejäl smakhöjare till en annars ganska "basic" räkmacka.Garnerade med aiolifylld ägghalva och lite röd rom på gurkbädd.









Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Mita

Åhh, ser ju så LÄCKERT ut!

2010-09-12 @ 19:43:45
Postat av: ulla

Wow.. snacka om att fresta andra människor !!!

ser hel läckert ut -jag som älskar räkor..



Snygga bilder med ..

=)

2010-11-04 @ 17:28:07
URL: http://chosovi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0