Retro

Tv-serier: Då vs Nu

Jag är inte stolt över att tala skriva följande, det känns snarare nästan lite skamligt. Jag har sett samtliga avsnitt av Kvinnofängelset - *Puuh* då var det sagt - Är det en merit eller en idiotförklaring? Kan inte direkt påstå att serierna var bättre förr med tanke på kvalitén av just kvinnofängelset. En annan riktig guldklimp sändes på vardagar straxt innan klockan fyra om jag inte minns fel. Vem kan glömma:


Love Boat



Idag är det House och CSI som följs av väldigt många, men dock inte av mig. Jag har lagt serierna på hyllan och ser en hel del långfilm istället. En och annan serie har påbörjats men väldigt sällan setts klart då jag inte har tid att anpassa mig efter tv-tablån. Bättre när hela säsonger släpps på dvd och man själv kan bestämma när avsnitten ska ses.

Fastnade ordentligt för thrillerserien Dexter ett tag. Enda nackdelen med den är att avsnitten känns lite samma/samma. För att inte tala om Arkiv X när det gick på tv - sett ett, sett alla.

I skrivande stund ploppar det upp en massa gamla serier i skallen som jag överhuvudtaget inte fattar att jag ens tittat på. V till exempel - haha - minns jag inte helt fel var väl prinsessan Diana ganska het på den tiden. Ett program i en helt annan genre nämligen barnprogram saknar jag desto mer.

Oggy & kackerlackerna en speedad version av Tom & Jerry som sändes på kanal 5. Härligt underhållande tecknad serie som jag skrattat en hel del åt. Hittade en episod på tuben, titta och njut:

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Björnfot

Sjukt program!! Tacka vet jag House ;)

2010-10-12 @ 19:20:55
Postat av: liindblaads

ahh okeej :)

men 1300 besökare e bra ! de har jag med ibland :)

2010-10-12 @ 19:50:27
URL: http://liindblaads.blogg.se/
Postat av: T

alla kvinnofänglsetavsnitt finns på piratebay tipsa

2010-10-15 @ 18:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0