Två samtal från igår


Ringer 90 200



- Hej & välkommen till Telia du pratar med Magnus, vad kan jag hjälpa dig med?

- Hej! Martin heter jag och jag undrar om Spotify tjänsten funkar på alla Motorola digitalboxar? Alternativt kan du se vilken box som lämnades ut till mig för ca 1 1/2 år sen?

- Det kan jag dessvärre inte se Martin, men om den inte är äldre än så garanterar jag dig att det kommer fungera.

- Jättefint, då ska jag genast beställa Spotify Premium via er hemsida. Tack så jättemycket.


Jag var till och med så trevlig att jag svarade på kundundersökningen efteråt, med ett väldig bra betyg. Väl hemma igårkväll var det då dags att se hur det hela såg ut på tv:n.

-Du behöver starta om din digitalbox för att tjänsten ska aktiveras-

Ni som har Telias digitalboxar kanske vet att det tar några minuter att genomföra en omstart. Fast det kändes ganska logiskt att behöva göra detta för att få igång tjänsten.

4 minuter senare

-Din nuvarande digitalbox stödjer inte tjänsten Spotify-


Ringer 90 200

                 

- Hej & välkommen till Telia du pratar med Therese, vad kan jag hjälpa dig med?

-Hej! Martin heter jag och jag ringde tidigare idag för att säkerställa att Spotify skulle fungera med min nuvarande digitalbox. Har startat om boxen utan framgång, så det funkar således inte.

-Tjänsten stödjer endast följande modeller 1003, 19.... av Motorola.

-Varför tror du jag ringde och dubbelkollade med er innan jag beställde?

-Vi kan skicka ut en ny 1003 till dig mot en kostnad av 1000:-

-Ni har brutit ett bindande muntligt löfte, så boxen ska finnas hos mig i början på nästa vecka till en kostnad av 0:- Det är inte jag som har klantat till det , utan det är i vanlig ordning ni. Vänligen kolla samtalsloggen från tidigare idag.

-Ett ögonblick
-Ja hallå igen, hoppas inte du fått vänta för länge. Boxen 1003 är hos dig senast tisdag. Tack för att du ringde.

-Tack


Jag svarade inte på kundundersökning nummer två.

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: martin

hahahahaa inte har väl TELIA nollkoll? de har ju aldrig hänt innan............... tacka vet jag mitt bredbandsbolag! love:-)

2010-06-12 @ 17:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0