Jag hittade slemproppen till slut

Nej, det handlar inte om att föda barn. Förvisso har jag nästan varit vaken i ett dygn, med ständigt bevakande.

 Stirrandes - funderandes och en aning irriterandes.

Ibland önskar jag att jag inte vore så förbannat envis. Vem mer än jag skulle försöka få ordning på en tvättmaskin till straxt innan tre på natten? Eländet beslutade sig igårkväll för att inte pumpa ut vattnet, oavsett val av program. Efter mycket letande hittade jag en bruksanvisning som även innehöll en felkods guide. Att manuellt tappa ur vatten via en liten slang tar sin tid kan jag säga, speciellt om man tvingas göra det två gånger efter varandra. Trots att jag offrat min tandborste för att göra riktigt rent, vägrade aset fortfarande att tömma ut vatten.



Nattens sömn mellan 03.00 - 05,30 innehöll säkerligen mardrömmar om både tvättprogram och felkoder. Så innan frukost beslutade jag mig för att montera ner avloppsrören för att ta mig en titt. Vad hittade jag där, om inte en liten knapp som kilat fast sig lite fint. Kring denna hade det samlats diverse godsaker som inte direkt luktade färska skaldjur, utan snarare en fyra dagar gammal kräftskiva.

Undrar vad kommande natt har att erbjuda? Kanske en läckande torktumlare - vem vet?

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Hahahaha.. Jadu, jag kan ju inte annat än att skratta åt dina ord. Även om jag inte missunnar någon en natt som den :P

2010-06-10 @ 08:33:35
URL: http://marlenejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0