Lite sliten idag

Två nätter utan någon bra sammanhängande sömn överhuvudtaget. Låg och stirrade i taket och lyssnade på musik till straxt efter tre inatt, och det vidriga ljudet från larmet på telefonen satte igång vid kvart över sex. Nu är snart första koppen het java urdrucken och jag kommer behöva ett par påfyllningar innan jag kommer i fas.

Har mina perioder då sömnen inte funkar så bra. Det sliter på mig nåt oerhört både fysiskt och psykiskt, framförallt kan jag bli ganska verbalt otrevlig mot dom/det som jag anser går mig emot. Finns det kurser som hjälper en att hantera sitt morgonhumör? Jag om nån skulle verkligen behöva gå en sådan.

Var en mer utpräglad nattmänniska när jag var yngre, fast på den tiden hade jag heller inga förpliktelser dagen efter.  Då var det inga problem att sova fram tills klockan 14,00 för att sen vara uppe även hela nästkommande natt. Nu har jag passerat 30 och har en underbar familj och ett jobb som jag stortrivs på. Kan det vara en omställningsfas som hållt i sig dom sista tio åren? Jag behöver sömn, men min skruvade hjärna tycker annorlunda.

Alla ni som vaknar med ett leende på läpparna och är utvilade. Hur gör ni? Jag har tröttnat på att räkna får som skuttar fram över ängarna och knapra piller för att sova gott är inte att tänka på.


Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Hur man gör? Först och främst brukar jag ju sova mer än 3 timmar. Sen brukar jag gå upp direkt när klockan ringer och så tänker jag "vad kan jag göra för att få den här dagen riktigt bra?". Sen går jag upp, fixar frukost och känner mig gott till mods. Men sen. Sen kommer världens tröttaste man upp och muttlar något när jag säger godmorgon. Och bara man tittar på den tröttkepsen så vill jag gå och lägga mig och dra täcket över huvudet igen ;P Så du är inte ensam om ett kasst morgonhumör, men du delar det inte med mig ;) Jag ska ge dig en lektion på telefon nästa gång... Fast vid närmare eftertanke så kanske jag ska ge mig på projekt Daniel först, och se om det lyckas..?

2010-07-26 @ 11:56:39
URL: http://marlenejansson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Dem säger ju att barn har svårt att somna om de går o lägger sig direkt efter TV-tittande eller dataspel..hjärnan går liksom på helvarv... Fimpa datorn, läs en god bok istället. Ett annat tips är att börja träna, det finns inget skönare än att krypa ner i sängen och känna att benen är helt slut efter dagens löparunda...Hoppas du får somna gott ikväll. Kram!

2010-07-26 @ 23:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0