Jag är blåst

Mitt begär efter nya teknikprylar har fått sig en ordentlig törn. Kanske gör mig gott i framtiden att inte vara så förbannat blåögd och lita på allt och alla. En person som stjäl en annan individs identitet och skyddas av Svea Rikes Lag - banksekretessen, har lyckats blåsa mig på några surt inarbetade tusenlappar.

Ständigt blir man påmind att inte betala i förskott. Ständigt blir man påmind att rötäggen är många därute i nätrymden. Ständigt gör många med mig just det man ALDRIG bör göra, nämligen att lita på rötäggen. Begäret efter en ny telefon var i mitt fall starkare än säkerheten kring affären.

Hoppas att en polisanmälan åtmintone leder till att ett rötägg försvinner från näthandeln. Vill gärna tro att han/hon inte lyckades blåsa fler blåögda personer än mig.

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Grattis, även du har fått prova på konceptet "blond och blåögd". Hoppas du håller dig ifrån näthandel i fortsättningen och att du lyckades få din telefon till slut. ;)

2010-07-21 @ 15:22:35
URL: http://marlenejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0