Sniff Sniff

Dom flesta säger: Aldrig i livet!
En del påstår att det är gott. Att äta något som legat och jäst i saltlake ca 8 veckor och luktar ungefär som en bortglömd kattlåda bär iallafall mig emot. Jag har luktat - inte smakat! Kan kanske ha helt fel i det jag skriver, men doften gjorde att det var för mig helt omöjligt att smaka.

En bekant är ikväll på surströmmingpremiär för i år. Mina sista ord nnan han åkte var: -Glöm inte tandborsten!
Frågan är bara om det räcker med att borsta tänderna för att bli av med ammoniakdoften från munnen. Min rekomendation är att gurgla extra noga med blandning av bensin & menthos.

Det finns entusiaster uppenbarligen - vad sägs om Svenska Surströmmings Sällskapet
Deras mål med föreningen:

Målsättning:

  • Att kartlägga, bibehålla och främja surströmmingskulturen
  • Att sprida och dela upplevelser bland surströmmingsentusiaster
  • Att skapa nationell stolthet för Surströmming som traditionsbärare
Jag nöjer mig med att ha luktat. Skulle jag av nån skum anledning känna behovet igen åker jag hem till nån som har innekatt.
Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0