Sitt ner - Doktorn kommer straxt

Väntetiden är uppenbarligen lika lång i Sundsvall som i Kalmar. Läste precis om en 32-årig man i Sundsvall som uppsökte akuten för en sårskada på benet. Han hänvisades till ett rum och ombads vänta. Tydligen så tröttnade han på att sitta där och stirra in i en vitmålad vägg och tog saken i egna händer. Lite nål och tråd sen sydde han ihop sitt sår och lämnade sjukhuset. Vad gör då Landstinget? Jo, polisanmäler honom för egenmäktigt förfarande och för att ha brukat deras utrustning.


Söndag förmiddag och jag befinner mig i väntrummet på Kalmar sjukhus med bruten hand. Sista dagen på veckan, lite småtrött efter lördagens fest och med rakad skalle. Blev jag väl omhändertagen tror ni? När jag efter tolv timmar sett folk komma och gå var jag nära att ge upp. Är ingen Rambokille så att själv gipsa var inget alternativ. Masade mig fram till luckan för att ifrågasätta deras långsamma arbetssätt. Med ett litet hånflin på läpparna hämtade hon ytterligare ett par Panodil och en liten plastmugg med ljummet vatten. I tystnad hamnade jag återigen i väntrummet ett par timmar innan det var dags att gipsa.

"Det som ska tilläggas är att min då valda frisyr inte har ett dugg att göra med åsikter. Den brutna handen drabbade ingen annan än enbart mig själv. Fick lära mig att ben är mjuka och att hus är hårda."

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0