Everybody go Kung Fu fighting

Dr Dre there´s a new kid in town - watch out for ShalDre!

Har precis avslutat filmen Karate Kid. Charmig rulle med inslag av lite kul fighting, men även en klassisk myskärlekshistoria. Temat känns igen lång väg: kille flyttar - kille får stryk - kille blir tränad - kille kicks ass!

Blir helt klart lite avundsjuk på hur vältränade småkillarna är i filmen. Böjer kroppen i vinklar som en annan antagligen skulle hamna i gipsvagga av bara genom att tänka på att testa. Hade en kort judo karriär i min ungdom, men idag 20 år senare klassar jag mig själv som ett kassaskåp i vighet. Ska vara förbannat glad om jag lyckas knyta skorna utan att behöva sätta mig ner på golvet.



Dags för några timmars sömn innan klockan ringer och benen bär mig mot jobbet. Får bli morgonpromenad då min cykel redan befinner sig på min arbetsplats. Så går det när man blir gammal och senil.

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0