En dag med möten

Hade som vanligt ganska svårt för att somna igår och det känns i skallen idag vill jag lova. Sitter på jobbet och väntar på att dagens första möte ska anlända. Kaffebryggaren för som vanligt ett jävla liv och tar 45 minuter på sig att leverera den ädla drycken kaffe.

På tal om detta monster till kaffebryggare skulle jag kalka ur den för några månader sen. Sagt och gjort begav jag bort till ICA butiken som ligger i samma byggnad där jag jobbar och införskaffade avkalkningsmedel. Följde instruktionerna och satte mig och väntade.

5 minuter senare

Brandlarmet drar igång för fulla muggar och hela köpcentrat fick utrymmas. Min tanke var endast: Vafan, nu då?
Väl ute på uppsamlingsplatsen eftersöks jag, ville helst inte vara på plats kan jag säga. Larmet som startade utrymningen var givetvis från mitt kontor.

Fick snällt bege mig in och dra upp butiksgallret för att släppa några brandmän i full rökdykarutrustning. Var dom på sitt bästa humör tror ni? Nja, det har hänt förr kan jag säga. Fast då utan min hjälp, tack och lov.

Ryktet säger att nån försökte dölja odör efter ett toabesök, och använde lite för mycket doftspray.

       

Varje dag i ditt liv är unik, se till att ta vara på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0